JJK Jyväskylä lähtee kamppailuun rintasyöpää vastaan ensimmäisenä urheiluseurana Suomessa ja pelaa ensi kaudella kaikki vieraspelinsä vaaleanpunaisissa pelipaidoissa.
Keskisuomalaisen jalkapallon huimaan nousuun saattanut JJK on jo aikaisemminkin tunnettu laajasta yhteiskuntavastuullisesta toiminnastaan ja nyt seura osallistuu tärkeään työhön Roosa nauha -kampanjan yhteistyökumppanina. JJK valjastaa markkinointi- ja viestintäkanavansa kampanjan tueksi ja lisäksi kerää vähintään 10 000 euroa Roosa nauha -rahastolle.
– Rintasyöpä valitettavasti koskettaa jokaista suomalaista potilaana, sairastuneen omaisena tai lähipiiriin kuuluvan ihmisen kautta. Meille on suuri arvo sillä, että voimme käyttää urheilun erikoisasemaa ihmisiä yhdistävänä tekijänä tärkeän asian hyväksi, JJK:n toimitusjohtaja Joni Vesalainen kommentoi Roosa nauha -kampanjaan osallistumista.
Myös Roosa nauha -kampanjasta vastaava Syöpäsäätiö on erittäin mielissään saadessaan JJK:n yhteistyökumppaniksi.
– On kerrassaan erinomaista saada JJK:n miehet mukaan tukemaan Roosa nauha -kampanjaa. Joukkue on lähtenyt mukaan rohkeasti suurella sydämellä. Miesten tuki onkin ensiarvoisen tärkeää monelle rintasyöpään sairastuneelle naiselle, toteaa Syöpäsäätiön pääsihteeri Harri Vertio.
Syöpäsäätiö toteuttaa Roosa nauha -kampanjaa Suomessa tänä vuonna jo yhdeksättä kertaa. Kampanjalla kerätään varoja rintasyöpätutkimukseen ja neuvontaan, jolla tuetaan sairastuneita ja heidän omaisiaan. Tutkimuksen avulla kehitetään parempia hoitomuotoja, jotta jatkossa yhä useampi rintasyöpädiagnoosin saanut nainen parantuisi.
Vieraspelit vaaleanpunaisissa pelipaidoissa
Kampanjakuukausi on lokakuu, jolloin kampanjan tunnus eli vaaleanpunainen silkkinauha tulee näkymään todella kattavasti kaikessa JJK:n toiminnassa. Hyvin konkreettista näkyvyyttä yhteistyö saa kuitenkin läpi vuoden, sillä JJK pelaa kaikki kauden 2011 vieraspelinsä vaaleanpunaisissa pelipaidoissa.
– Jyväskylän ammattiopisto tekee joukkueellemme omat pinkit pelipaidat, hienoa että saadaan heidänkin ammattitaitoa hyödynnettyä tärkeän asian eteen. Lisäksi kiitos pääyhteistyökumppanillemme Nikelle, joka antoi täyden siunauksen perinteisestä poikkeaville pelipaidoille, toimitusjohtaja Vesalainen jakaa tunnustusta pidellen käsissään ensi kauden pelipaitaa.
– Kauden päätyttyä huutokauppaamme nämä uniikit Roosa nauha -pelipaidat ja lahjoitamme koko tuoton lyhentämättömänä kampanjalle. Lisäksi tulossa on erillistä JJK & Roosa nauha -fanituotemallistoa, jonka kate menee myös kokonaan kampanjaan. Kaikki yhteistyökumppanimme ovat jo etukäteen ilmaisseet vahvan tukensa JJK:n osallistumiselle, iso kiitos myös heille aktiivisuudesta asian yhteydessä, Vesalainen jatkaa.
Koko joukkue sydämellä mukana
Innostus lähteä Roosa nauha -kampanjaan mukaan ei kosketa JJK-leirissä pelkkää toimistoväkeä tai yhteistyökumppaneita, vaan myös kaikki pelaajat ovat enemmän kuin valmiita pelaamaan täysillä hyvän asian edestä.
– Kun viime vuoden puolella kysyimme pelaajilta heidän ajatuksiaan Roosa nauha -kampanjaan osallistumisesta, siellä nousi heti melkein huutomyrsky asian puolesta. Ei nämä meidän jätkät mitään tyhmiä ole, Vesalainen toteaa tyytyväisenä.
Myös JJK:n kapteeni, hyökkääjä Mikko Hyyrynen on samaa mieltä asiasta:
– Omalla äidilläni todettiin vuonna 2001 rintasyöpä, josta hän ”parani.” Vuonna 2008 äitillä kuitenkin löytyi keuhkoihin ja aivoihin levinnyt rintasyöpä. Äiti menehtyi vuotta myöhemmin 60 vuoden ikäisenä. Jos me voimme jalkapallojoukkueena omalla panoksellamme auttaa tässä tilanteessa olevia, todellakin olemme mukana koko sydämellä.
Lisätietoja Roosa nauha -kampanjasta Syöpäsäätiön Roosa nauha -sivustolla. Avaamme myöhemmin myös fcjjk.comissa erillisen Roosa nauha -osion ja haastammekin jo etukäteen kaikki yhteistyökumppanimme ja koko JJK-yhteisön osallistumaan yhdessä tärkeän asian eteen.